2011. június 20., hétfő

Stonewrought Dam

Elöljáróban hadd mutatkozzam be. Őri András vagyok, Warcraftot már a Warcraft II. óta játszom, World of Warcraftot meg már a kezdetektől, mióta csak lehet. Kezdetben PVP irányultságú voltam, de csak mert nagyon nem szerettem a hordát és úgy éreztem a legtöbbet azzal tehetek, ha gankelem őket, aztán idővel a raidek kezdtek izgatni. Éveken át raideltem és éppen pár hónapja vonultam vissza a kocka életmódból és váltottam csendes casual játékmenetre. Még raider koromban találtam ki, két nagyon kedves guild társammal, hogy fordítsuk le magyarra a taktikákat. Ez a Burning Crusade vége táján volt. Hirtelen jött ötlet volt, de tisztes eredményt értünk el. Egy akkortájt induló project, a buffspot is megkeresett, hogy társuljunk hozzájuk, de sajnos mire elindult az oldal a lelkesedés is kihalt vele, így hamar megbukott. Az írásaink, fordításaink talonba kerültek. Végül eluntam a dolgot és 2009-ben megvettem a bosstaktika domaint, elindult a blog-portál jellegű oldal. Hol többen írtuk, hol csak én. Most Gittával úgy döntöttünk, hogy a Wow-lore blog és a bosstaktika összedolgozik ezentúl. Ennek az együttműködésnek a keretében fogadjátok szeretettel a wowpedia.com-ról (meg még pár helyről) fordított kis szösszenetemet a Stonewrought Damről.

Stonewrought Dam, Loch Modan

Bár ma már kevesen emlékeznek rá, de a Stonewrought gátat a Dark Iron törpök építették, még a három törp nemzetség háborúja előtt (War of the Three Hammer). Az tervezője, akire a gát neve is utal, Franclorn Forgewright volt, a törpök főépítésze.

A gát felügyelője a törpök polgárháborúja után - és a Cataclysm előtt - VII. Hinderweir főmérnök (Chief Engineer Hinderweir VII) volt, és meg is gyült a baja az eredeti építőkkel, hisz a Dark iron nemzetség fel akarta robbantani a gátat.

Stonewrought DamBár elsőre nem sikerült (ebben a World of Warcraftot játszó játékosok segítettek a főmérnöknek, egy quest sorozatban kiderítették a Dark Iron nemzetség szándékát, felkutatták és megakadályozták azt, majd még bosszút is álltak), de a Cataclysm előtt végül csak sikerült egy lyukat robbantani rajta, amin a tó vize akadálytalanul ömlött Wetlandsre. A gát feletti híd parancsnoksága így a Dark Iron törpök kezébe került, míg végül Deathwing könnyedén lerombolta a lenyűgöző építményt.

A gát, amíg állt, feltartotta az Ironforge hegységből érkező olvadt hó táplálta vizeket és ezzel kétszeresére emlte Loch Modan (a tó) vízszintjét. Ugyanekkor azonban a jóval mélyebben fekvő Wetlands folyóit jócskán elapasztotta, ott az egykori folyóágyakban mocsaras területek alakultak.

Ma már csak romjait láthatjuk, pedig egykor Eastern Kingdoms egyik legnagyobb csodája volt.



Stonewrought Dam romjai
A Stonewrought Dam pusztulása
A Stonewrought Dam vízköpői

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése