2011. szeptember 15., csütörtök

Ember (asszony) tervez...

Sziasztok!

Még személyes bejegyzést nem is írtam ezen a blogon, de most ez következik.

Középiskolás koromban hallottam először a Warcraftról, amikor fiúosztálytársaim játszottak vele, engem azonban egyáltalán nem kötött le. Majd jópár évvel később, a párom - aki azóta a férjem - játszott Wow-val, már a Burning Crusade környékén, nekem pedig az éjelfek kezdőzónáján keresztül mutatta meg a játékot. Persze egy lánynál mi sem válik be jobban, mint az elbűvölően szép Teldrassil tája. Ekkor én is játszani kezdtem, igazából a hangulata miatt.
Később a Warcraft 3-mal is játszottam, de csak az első részt, így Arthas történetét ismerhettem meg belőle. Mjad megint egy-két év szünet következett (egyetemi államvizsgák és egyéb bajok), de tavaly év elején ismét visszatértünk a játékba, ezúttal mindketten. Ekkoriban már jobban kezdett érdekelni a Warcraftot körülvevő világ, a lore is. Elkezdtem a magyar nyelven fellelhető Wow-lore témájú anyagokat olvasgatni és gyűjtögetni. Majd megszereztem az RPG könyveket is, és tavaly augusztusban nekiálltam fordítgatni belőle. Először nehezen ment, aztán egyre könnyebb lett.

Idén pedig már nemcsak kötött szövegeket kezdtem el fordítani, hanem saját magam is szerkesztettem meg az aprócska cikkeimet, ezek az Azerothi Históriák. Emellett - mivel a wow-hungaryt sem akartam elárasztani azzal, hogy állandóan blogbejegyzéseket irogatok - elkezdtem a hivatalos oldalon megjelenő vezetőkről szóló történeteket is fordítani. Ezen történetek tárolására találtam ki ezt a blogot, majd elkezdtem átmásolgatni ide a korábbi bejegyzéseimet is.

A lendületem azóta is töretlen, csak idővel szűkölködök. Nem tudom, hogy a jövőben mennyi időm lesz csinálni, de igyekszem, mert még mindig szívem csücske a Warcraft lore-ja, mivel folyamatosan fejlődik, a teljes történetet még nem ismerjük.

Nyár elején megbeszéltem a bosstaktika.hu szerkesztőjével, Andrással, patitoval, vagy Kacsával (kinek, hogy tetszik), hogy csere-kapcsolat keretében segítjük egymást a munkájában. Ennek alkalmából már két írás is megjelent tőle az oldalon, aminek személy szerint nagyon örülök.

A célom ugyanis a következő: létrehozni egy magyar Wow lore adatbázist. Egy olyan adatbázist, amely kifejezetten és kizárólag a World of Warcraft lore-jával, történelmével foglalkozik. Tervezem - és piszkozatként már folyamatosan készítem - hogy egy Wow-lore Kisokos bejegyzésben tematikus rendben összegyűjtsem a magyarul megjelent cikkek linkjeit. Nem akarom senki érdemét elvenni, meg erőszakosan ide berakni, ezért ez egy linkgyűjtemény lesz, amely elirányít téged ahhoz az oldalhoz, ahol megtalálhatod a téged valamilyen témában érdeklő cikket.

Tervezem, hogy tovább folytatom mind a vezetőkről szóló történetek fordítását, mind az Azerothi Históriákat. Jó lenne folytatni Azeroth tájainak és városainak bemutatását is.

Emellett nagy vágyam, hogy néhány angolul megjelent, lore-ral kapcsolatos cikket le tudjunk fordítani magyarra, hogy az a kis közösség, akit ez érdekel, azonban nyelvtudás hiányában nem olvashatja, is hozzájusson. Itt elsősorban a Wow-Insider Know-your-lore cikkeire gondolok, de pl. angol nyelvű blogok, mint a Scrolls of Lore, a Lorecrafted, vagy a Loregy cikkei és gondolatai is érdekesek.

És még egy ötletem van: egy kérdezz-felelek panel kialakítása, ahol egy-egy érdekesebb témával kapcsolatban ki-ki kifejthetné álláspontját, elméletét, amit megvitathatunk, illetve rávilágíthatunk homályosabb pontokra, amelyeket nem tudtatok, vagy nem értettetek.

Mindez azonban meghaladja az én egyedüli erőmet. Viszont vállalkozó szellemű társakkal lehetne alkotni valamit, akik hajlandók időnként időt és energiát áldozni arra, hogy segítsenek a fordításban. Ehhez azonban tudnom kell, hogy egyáltalán vannak-e olyanok, akik hajlandók megpróbálni, és hogy egyáltalán van-e érdeklődés mindaz iránt, amit fentebb vázoltam.

Ha van, és emellé akad 1-2 ember, aki - mint én is - amatőr módjára szívesen kipróbálná magát vagy fordításban, vagy saját cikkek írásában, akkor alkothatunk valami egyedit. Ha nem lesz, akkor folytatom tovább az eddig elkezdett munkát, azonban gyorsabb tempót és több írást sajnos nem fogok tudni ígérni.

Kérlek titeket, hogy írjátok le véleményeteket és saját javaslataitokat a fentiekkel kapcsolatban.

És ne feledjétek: a ti biztató hozzászólásaitok nélkül - akár itt, akár a wow-hungaryn - soha nem jutottam volna el idáig! Köszönöm! :))

5 megjegyzés:

  1. Juhú! Sok sikert hozzá így a partvonalról!

    Én szintén próbáltam ilyet, úgy 2 éve, akkor volt egy erős kezdeti fellángolás, aztán eltűntek a népek.

    Viszont, akik állandóan megkeresnek mindenféle kooperációs ötletekkel, azok a törtszerveres népek. Főleg a szerver üzemeltetők. Általában elhajtom őket, de lehet, hogy hülyeség.

    (Ps.: kicsit eltűntem, mert nálunk meg jön a gyerek, és a fordítás idejében is külön melókat csinálok, hogy legyen miből pelenkázni, de majd egyszer, újra.)

    Mindenesetre drukkolok!

    VálaszTörlés
  2. én támogatom mindennap jövök és várom az újabb jó kis írásodat, és már elégedetlenkedem mivel augusztus óta nem volt újabb cikk itt :) szóval hajrá engem nagyon érdekelne ez amit felvázoltál, mert az eddigi összes munkádat is imádtam :)

    VálaszTörlés
  3. Én minden nap olvasgatom az írásaidat és szerintem van két ember akit be tudok szervezni(jómagamat nem nagyon mert csak Németül és Latinul tudok :) )

    VálaszTörlés
  4. én csak most fedeztem fel az oldalt, de azonnal lenyűgözött a komplexitásával és az átláthatóságával, na meg a színvonalas fordításokkal :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik az oldal, igyekszem folyamatosan fejleszteni, de nem vagyok egy nagy web-művész (civilben jogász vagyok).
      Remélem, hogy folyamatosan találsz majd rajta magadnak hasznos és szórakoztató anyagokat! :)

      Törlés